2012. május 28., hétfő

Görög gyümölcsleves

Akkor hát vágjunk is bele! :) Az a helyzet, hogy 2 órán belül utazunk haza, így most eléggé százfelé áll a fejem, még saját magamat se sikerült teljesen életképessé varázsolni a mai napra, de közben félig takarítok, tömöm az utazótáskát, folyik rólam a víz is rendesen ebben a fülledt, fullasztó 25 fokban. A nap egyik pillanatban száz ágra süt, másikban majdhogynem koromfekete az égbolt... Semmi frissesség nincs a levegőben, csak nyom, nyom lefelé, úgyhogy mivel időhiány van és ennek tetejébe majd' meg is gyulladok, valami könnyűre, hidegre és gyorsra vágyom, amivel túlélem valahogy a következő pár órát. Úgyhogy most körülbelül 3-4 perc alatt  összeöntögetek egy mennyei gyümölcslevest. És igen, ez tényleg pár pillanat alatt megvan.

Be kell vallanom, hogy ez az egyetlen gyümölcsleves, amit szívesen megeszek. Valamiért nem jön be annyira a főzős, pirosas lötty, amiben általában a meggy dominál. Mondjuk a levét annak is megeszem. Hidegen. Tejszínesen. Annál jobb, minél krémesebb.

Na és akkor most térjünk vissza a tárgyra és a mai nap főszereplőjére: görög gyümölcsleves. Jön a recept.

Amire szükségünk lesz:

1 liter 12%-os Sió narancslé (a százalék a fontos, nem muszáj a Sióhoz ragaszkodnunk)
2-3-4 dl tejszín (ízlés kérdése, ki mennyit önt bele; nekem mániám a tejszín, nálam a 3-4, illetve majdnem 5 deci van érvényben)
3-4 csapott evőkanál porcukor
1 vagy 2 konzerv egzotikus gyümölcssaláta (ananász, szőlő, koktélcseresznye, körte, barack, narancs, mandarin, eper, esetleg mangó és papaya)
ízlés szerint szegfűszeg, fahéj


Ahogy elkészítem:

Egy kb. 2 literes tálba öntök egy kevés narancslevet, rászórom a 3-4 evőkanál porcukrot, elkevergetem, aztán mehet is bele a tejszín. A konzervek levét leöntöm és így borítom bele a gyümölcsöket. Végül hozzáadom a maradék narancslevet. Szegfűszeggel, fahéjjal vagy vaníliás cukorral ízesítem, mikor milyen a kedvem. Narancslé és tejszín arányok bátran igazíthatók saját ízléshez. :) Miután ezekkel megvagyok, minimum 1 órára beteszem a hűtőbe. Aztán kiveszem onnan és megeszem. Ezt:

Görög gyümölcsleves


Garantálom, hogy finom, szóval remélem, elkészítitek! Én addig kitalálom a következő receptet. :)

Tags: #evelincsináldmeg










3 megjegyzés:

  1. Megcsináltuk! Isteni lett, csak a tejszínen agonizáltunk egy sort, mert szerintem főző tejszín kell hozzá, anya szerint a sütéshez használatos. Végül vettünk egy hulalát, majd kicseréltük az általam javasolt főző tejszínre és szuper lett! :) Legközelebb kipróbáljuk almalével is. :*

    VálaszTörlés
  2. Na! Örülök :) Én a Hulalát süteményekhez szoktam, mivel alapból édesebb és növényi, úgyhogy én azt nem is hívom igazi tejszínnek, viszont főző-, és habtejszín (pl. Oké) mehet bele. :) Almalével? Na, úgy még nem próbáltam, de nem vagyok biztos abban, hogy olyan alapot adna, mint a narancs. Viszont, ha összekotyvasztjátok és jó, akkor nekimegyek én is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na akkor jól mondtam anyának, nem akart hinni nekem. :P Én imádtam narancslével, de anya kipróbálná almával is. Majd beszámolok róla :P

      Törlés