2012. június 3., vasárnap

Epres limonádé

Imádom a limonádét. A legegyszerűbbtől a legcifrább változatig, imádom. Viszont nagyon sokáig, amikor erre a frissítőre gondoltam, csak a jól megszokott édes-citrusos ízvilággal kapcsoltam össze - és szerintem nem vagyok egyedül ezzel. Tudtam, hogy lehet málnás is, grépfrútos vagy epres, de mindig maradtam az old-school verziónál. Viszont ma ezt a magatartást beszüntettem. Volt itthon egy doboz friss eper és elhatároztam, hogy ebből (legalábbis egy kis részéből) márpedig limonádé lesz. Körülbelül három perccel később már bent is volt a hűtőben. Nem egy nagy varázslat, de itt a recept azoknak, akiknek esetleg fejtörést okozna az elkészítése. :)
 
Amire szükségünk lesz:

5-6 közepes szem eper
kb. 1 l víz
2-3 ek. kristálycukor
1 ek. porcukor
4-5 ek. citromlé

Ahogy elkészítem:

Az epret megmosom, a zöldjét lecsipkedem, félbevágom a szemeket, majd egy pohárba teszem, ahol villával vagy egy vastagabb kés nyelével pépesre töröm őket.


Ezt követően belekeverem a porcukrot, majd egy literes kancsóba borítom a pohár tartalmát. Hozzáadom a kristálycukrot, a citromlevet és felöntöm vízzel. Kétszer-háromszor megkevergetem, aztán mehet is a hűtőbe. Aki nem szereti az úszkáló eperfoszlányokat, az hűtés után szűrőn keresztül töltse pohárba. :)
A végeredmény pedig:

Epres limonádé

Ízlés szerint citromfű és/vagy mentalevél is csipkedhető bele, illetve aki esetleg nem szereti az epret, más gyümölcsből is elkészítheti (málna, meggy) ugyanezzel a módszerrel. Ezek után már csak egy nagyon kellemes felfrissülést kívánnék nektek, sziasztok!

1 megjegyzés: